1-)uzaktan eğitime geçiş sürecinin gerekçelerini yazınız.
uzaktan eğitime geçiş,eğitim öğretimde ayrıcalıkların kalkmasını sağlamaktadır. eğitimde fırsat ve imkan eşitliğine yardımcı olmaktadır.öğretimde tek yönlü bilgi alışverişini engellemektedir.herkese eşit haklar olanaklar verilmesini sağlamaktadır.eğitim sisteminin kapasitesini arttırmaktadır.
2-)uzaktan eğitimi tanımlayınız.
Uzaktan eğitim, içinde öğrencinin öneride
bulunduğu, öğrenme materyallerinin sunulduğu, her birinin ayrı bir sorumluluğu
bulunan bir öğretim elemanı grubunun öğrenci başarısını gözetleyerek ve
koruyarak sağladığı, sistematik olarak düzenlenmiş bir tür kendi kendine
çalışmadır
3-)uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklayınız.
uzaktan eğitim önce mektupla başlamıştır. daha sonra radyo ve televizyon yayınlarına başlanmıştır bu konuyla alakalı olarak. daha sonraları açık üniversitelerden uzaktan eğitime başlanmıştır.devamında telekonferans şeklinde en sonda İnternet üzerinden uzaktan eğitim yapılmaya başlanmıştır.
4-)Dünyadan örnekler veriniz.
ABD de bostonda 'evde gelişmeyi teşvik derneği' kurulmuştur. İsveç'te 1800 yılının sonlarında bir gazetede mektupla yazılı anlatım dersi verileceği ilan edilmiştir.İngiltere de 1974 yılında NEC kurulmuştur.Buda açık üniversitenin temelini oluşturmuştur.
5-)Türkiye'den örnekler veriniz.
1956
yılında ilk UE uygulamasını Ankara
Üniversitesi Hukuk Fakültesi Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü
başlatmıştır.
1990’lı yıllarda MEB’ bağlı okul çağı dışındaki bireylere UE vermeyi
amaçlayan kurumlar ise; 1997
yılında kurulan Açık Öğretim Lisesi,1997-1998
de öğretime başlayan Açık Öğretim İlkokulu,Mesleki
ve Teknik Açık Öğretim okuludur (Elektrik
tesisatçılığı vb.),
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder